یک دنیا حرف, فیلم جدید, عکس, نرم افزار موبایل, بازی, جوک و اس ام اس, موزیک, موزیک ویدئو

یک دنیا حرف, فیلم جدید, عکس, نرم افزار موبایل, بازی, جوک و اس ام اس, موزیک, موزیک ویدئو

دانلود فیلم جدید, عکس, دانلود نرم افزار موبایل, دانلود بازی, جوک و اس ام اس, دانلود موزیک, دانلود موزیک ویدئو
یک دنیا حرف, فیلم جدید, عکس, نرم افزار موبایل, بازی, جوک و اس ام اس, موزیک, موزیک ویدئو

یک دنیا حرف, فیلم جدید, عکس, نرم افزار موبایل, بازی, جوک و اس ام اس, موزیک, موزیک ویدئو

دانلود فیلم جدید, عکس, دانلود نرم افزار موبایل, دانلود بازی, جوک و اس ام اس, دانلود موزیک, دانلود موزیک ویدئو

کار در منزل چیست؟ ۱۴ شغل پولساز که در منزل می‎توانید انجام دهید

کار در منزل چیست؟ 14 شغل پولساز که در منزل می‎توانید انجام دهید

خوشبختانه در دنیای امروز، با گسترده تر شدن ارتباطات، می‎توان اغلب کارها را با کمک تلفن و اینترنت در منزل انجام داد. به همین دلیل دیگر بیکاری معنایی ندارد. در واقع در عصر حاضر، افرادی بیکار می مانند که مهارتی ندارند یا در واقع تمایلی به کارکردن ندارند.

 

امروزه برای کسب درآمد و داشتن شغلی مناسب، دیگر لازم نیست به چندین اداره و شرکت و مؤسسه و سر بزنید و فرم پر کنید یا بدتر از همه به دیگران رو بیندازید و آشنا جور کنید و کلی منتظر جواب بمانید صحبت ما با شما این است که اگر مهارت یا تخصصی داشته باشید، می توانید با کمی تلاشی و جدیت، متناسب با علاقه و مهارت خود شغلی بیابید و درآمدی داشته باشید. مشاغل خانگی مانند تمام شغل ها شاید در ابتدا سخت یا کم درآمد باشند؛ اما خیلی زود و به محض اینکه شما شایستگی تان را ثابت کنید، به کارتان متعهد باشید و اصول کار را رعایت کنید، شناخته خواهید شد. در نتیجه اعتبار و در پی آن درآمد بیشتری به دست می آورید. حال شغل خانگی می تواند کار پاره وقت یا تمام وقت شما باشد: این دیگر بستگی به شرایط و انتخاب خودتان دارد. شاید واقعا جویای کار هستید و امکان کارکردن بیرون از منزل را ندارید یا تمایلی به انجام دادن آن ندارید یا حتی شغلی دارید، ولی احساس می کنید پتانسیل بیشتری برای فعالیت و کسب درآمد دارید و در ضمن ایده ای هم درباره مشاغل خانگی ندارید در این صورت، این مقاله را تا انتها بخوانید.

اگر اهل نگارش هستید

نگارش در منزل

اگر اهل نوشتن هستید و مهارتی دارید، می توانید در زمینه تخصص خود مطلب و مقاله بنویسید و برای مجله های مرتبط بفرستید و به این ترتیب آنها را در هر شماره به چاپ برسانید؛ همچنین اگر قوه تخیل خوبی دارید، می توانید شروع به نوشتن فیلم نامه، رمان و حتی داستان هایی برای کودکان کنید و با افراد یا مؤسسه هایی در این زمینه همکاری تان را آغاز کنید. البته نگارش هم مانند هر کار دیگری اصول و قواعد خاص خودش را دارد و هرچه آنها را بیشتر بدانید و به کار بندید، به طور حتم در کارتان موفق تر خواهید بود؛ در ضمن وبلاگ نویسی هم در عصر ما خیلی باب شده و در این زمینه نیز می توانید فعالیتی مؤثر داشته باشید!

اگر اهل ویرایش هستید

ویرایش در منزل

از جمله مشاغلی که امروزه به طور مستقل شناخته شده و فعالیت می کند ویراستاری است. ویراستارها می توانند در منزل خود بنشینند و مقالات و کتاب های نشریات یا مؤسسه های دیگر را ویرایش کنند. امروزه در صفحه نخست هر کتابی، نام ویراستار نیز به طور جداگانه ذکر می شود و اعتبار خاصی دارد. برای ویرایش باید به زبان مورد نظر مسلط باشید و دستور آن زبان را به خوبی بدانید. هرچه متن ها ساده تر، روان تر و قابل فهم تر باشند، کار شما هم بهتر و بااعتبار تر خواهد بود!

اگر اهل آموزش هستید

آموزش در منزل

برخی افراد در آموزش دادن توانایی خاصی دارند و به قول معروف، معلمی توی خونشان است. اگر شما هم جزء این دسته افراد هستید، می توانید در رشته تخصصی خود، در منزلتان، به صورت خصوصی شاگرد بگیرید. این شغل درآمد خیلی خوبی دارد و مانند هر شغل دیگری، اعتماد به نفس و تسلط شما در آن رشته موجب شهرت و اعتبارتان می شود. یکی دیگر از راه های آموزش، که به کمک دنیای مجازی میسر شده، آموزش به صورت آنلاین است. امروزه شما می توانید از طریق تلگرام و با ایجاد گروه و کانال مربوطه، کلاس های خصوصی و عمومی تشکیل دهید و رشته تخصصی خود را تدریس کنید. خوشبختانه آموزش، در هر سنی و هر صنفی مشتری دارد و احتمال بیکارماندن شما خیلی ضعیف است. فقط باید با صداقت کار کنید تا با کسب رضایت مشتریان شناخته شوید و شغل انبیا را،که همان معلمی است، به نیکی ادامه دهید.

اگر اهل آرایش هستید

آرایشگری

حتی اگر خودتان هم اهلش نباشید، اگر شوق و ذوقش را داشته باشید، می توانید با انجام دادن آن برای دیگران، به آرایشگری ماهر تبدیل شوید. فقط کافی است اتاقی در منزل خود یا خارج از منزلتان داشته باشید تا خدمات لازم را به مشتریان بدهید. این کار بستگی به بودجه و مهارت شما دارد. اگر بودجه تان محدود است، با کارهای کم هزینه تر مثل خدمات ابرو، ناخن و… آغاز کنید و بعد از اینکه پس انداز خوبی جمع کردید، شروع به یادگیری شینیون، میک آپ و در نهایت خدمات عروس کنید که این روزها درآمد خیلی زیادی دارند!

اگر اهل برش هستید

خیاطی در منزل

اگر خیاطی را دوست دارید و توانایی انجام دادن این کار را در خود می بینید، اعتراف می کنیم که در آستانه ورود به شغل خانگی پردرآمدی هستید. می گویند هر خیاطی برش مخصوص خود را دارد و دست دوخت هر خیاطی منحصر به خود اوست. اگر شما بتوانید در این کار منحصربه فرد شوید، مطمئن باشید مشتریان شما نزد خیاط دیگری نخواهند رفت و همیشگی و ثابت خواهند ماند!

اگر اهل طعم و مزه هستید

کسب درآمد از آشپزی

برخی افراد به طور ذاتی دلشان برای درست کردن کیک و شیرینی می‎تپد و ذوق و سلیقه خاصی برای انجام دادن این کار دارند. در عصر حاضر، کیک و شیرینی های استفاده شده در مراسم از تنوع خاصی برخوردارند؛ به ویژه در جشن تولد کودکان، که هریک با تمی خاص برگزار می شوند و در نتیجه، همه چیز باید طبق آن تم طراحی و اجرا شود. البته به غیر از کیک و شیرینی، خوراکی های دیگری نیز وجود دارند که برخی افراد علاقه و تبحر فراوانی برای آماده کردنشان دارند و از این طریق می توانند در منزل به کسب درآمد بپردازند؛ از جمله آن ها انواع ترشی ها، دسرها، فینگر فودها یا عصرانه های انگشتی، فست فودها، انواع سالاد و… هستند. در این خصوص، شما باید پس از فراگیری اصول، تمام ذوق و سلیقه خود را به کار گیرید تا طبق خواسته و نظر مشتری، خوراکی های خوبی هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ ظاهر عرضه کنید؛ زیرا در این جشن ها، به جز خوشمزگی، باید خوراکی ها از لحاظ زیبایی نیز چشمگیر باشند.

اگر اهل تزیین و زیبایی هستید

بدلیجات در منزل

در واقع، ساخت زیورآلات بدلی، نقره و البته طلا بسته به بودجه ای دارد که شما برای این کار اختصاص داده اید. این حرفه همیشه مشتری خاص خود را دارد و انجام دادنش در منزل به راحتی امکان پذیر است. اگر بودجه شما محدود است، با مهره و منجوق و… در کل لوازم کم هزینه شروع کنید. اگر بلد نیستید یا ایده ای ندارید، به سادگی به اینترنت مراجعه کنید و با صرف مدت زمانی کوتاه کارتان را شروع کنید. اگر محدودیت بودجه ندارید، کار را با نقره و طلا شروع کنید. تراشی و برش زدن ها را از طریق اینترنت یا کلاس های موجود فرا بگیرید و سپس به طور جدی کارتان را آغاز کنید. مشتریان نخست شما می توانند از بین اعضای خانواده یا دوستان و فامیل باشند و به تدریج گسترده تر شوند. شما می توانید از طریق ایجاد صفحات اجتماعی نیز برای خود مشتریانی داشته باشید! و در ضمن هراز گاهی یک شو ترتیب دهید و کارهای خود را از نزدیک برای مشتریان به نمایش و فروش بگذارید.

اگر اهل رنگ و بوم هستید

نقاشی در منزل

از هر هنری که بگذریم نمی توانیم از دنیای رنگ و نقش غافل بمانیم. اگر استعداد طراحی و نقاشی دارید، به خلوت خود بروید و شروع کنید. بی شک معجزه رخ می دهد و هر اثر هنری ای که آمیخته با حس و عشق باشد تبدیل به شاهکاری بزرگ خواهد شد. شما می توانید از راه نقاشی و سفارش گرفتن یا فروش تابلوهای موجود درآمد داشته باشید. برای این کار لازم نیست حتما کارگاهی داشته باشید بلکه برای ارائه آثارتان می توانید وب سایت یا صفحات اجتماعی داشته باشید و هنرتان را برای نمایش و فروش در آنجا عرضه کنید. برگزاری نمایشگاه های نقاشی به صورت دوره ای نیز به هنرمندان توصیه می شود. درباره هنر خطاطی، مجسمه سازی، عکاسی و صنایع دستی نیز دنبال کردن همین روند توصیه می شود.

اگر اهل تلگرام هستید

کسب درآمد از تلگرام

اگر از کاربران پروپاقرص تلفن یا تلگرام باشید، می توانید از طریق این دو، بازاریابانی حرفه ای شوید و با پیدا کردن مشتری برای شرکت ها یا مؤسسات کوچک و بزرگ، در منزل تان بنشینید و به کسب درآمد بپردازید. برای این کار فقط به یک دستگاه تلفن یا گوشی همراه نیاز دارید و مقداری حوصله و البته شمّ بازاریابی!

اگر اهل شعر و و غزل هستید

کسب درآمد از شاعری

اگر اهل دل هستید و شور و شیدایی شاعری دارید، کافی است کاغذ و قلمی بردارید و اشعار خود را ثبت کنید. هر شعری و هر سبکی مخاطب خاص خود را دارد. برای شروع می توانید اشعار خود را برای نشریات یا صفحه های اجتماعی بفرستید و به این ترتیب کم کم شناخته شوید و پس از مدتی، آنها را به صورت دیوان شعری چاپ کنید. شاید هم ترانه سرای خوش ذوقی اشعار شما را پسندید و قراردادی با شما بست. نکته مهم عشقی است که شما به کار و شعر یا ترانه تان می دهید. مطمئن باشید این شور و شیدایی جریانی را به حرکت خواهد انداخت و نتیجه آن به سوی خودتان باز خواهد گشت.

اگر اهل گل و خاک هستید

پرورش قارچ در منزل

اگر رابطه خوبی با خاک و پرورش گیاه دارید، این روزها پرورش قارچ نیز خیلی در بورس است؛ تا حدی که برخی افراد در منزلشان به پرورش قارچ می پردازند. البته این اقدام بسته به فضایی که در نظر می گیرید و مقدار تولیدات تان در کسب درآمد با یکدیگر فرق می کند. برای انجام دادن این کار، باید از افراد با تجربه مشورت و کمک بگیرید!

اگر اهل مد هستید

طراحی لباس

طراحی لباس و کیف و کفش نیز در عصر حاضر جزء مشاغل پول ساز به شمار می رود و هرچه در کار خود خلاق تر و ماهرتر باشید بدون شک مشتریان و مخاطبان خاص تری خواهید یافت. برای این کار شما باید دوره های مخصوص را بگذرانید تا اشراف کامل به طرح و جنس و هارمونی و … داشته باشید. بی شک ایده و خلاقیت در این کار حرف اول را می زند.

اگر اهل وب هستید

طراحی سایت در منزل

اکثر مشاغل حرفه ای دنیای وب، یک سایت دارند و به همین دلیل، امروزه طراحی سایت یکی از مشاغل پرطرفدار است. شما می توانید با اشراف داشتن به این کار و همچنین کمی ذوق و سلیقه، سایتی مناسب و مطابق خواسته مشتری طراحی کنید؛ ضمن اینکه اصلا از منزلتان خارج نمی شوید و می توانید با فراغ بال و طیب خاطر کار خود را انجام دهید و پولتان را بگیرید. مشتریان شما می توانند از بین مؤسسه ها و شرکت ها باشند یا حتی مشتری خصوصی داشته باشید. برای این کار یا باید کدنویسی بدانید یا کار کردن با نرم افزارهای طراحی سایت را بدون نیاز به کدنویسی بلد باشید.

اگر اهل تایپ هستید

تایپ در منزل

شاید بتوانید نصف روز خود را پشت کامپیوترتان بنشینید و به صوره متناوب روی دکمه های کیبورد بزنید و یک کتاب یا هر متن دیگری تایپ کنید. در این صورت، توصیه ما به شما این است که به دفاتر فنی مجلات و نشریات یا امور دانشجویی دانشگاه ها مراجعه و اعلام آمادگی کنید. شما می توانید در منزل خود بنشینید و یادداشت های دیگران برایشان تایپ کنید و در ازای این کار پول دریافت کنید.

سخن آخر در مورد کار در منزل

بی شک کارهای بسیار دیگری را می توان در منزل انجام داد و ما نباید مشاغل خانگی را دست کم بگیریم. تنها نکته ای که درباره انجام دادن مشاغل خانگی نیاز به تذکر دارد این است که نباید اجازه دهید کار و زندگی شخصی تان با یکدیگر تداخلی پیدا کنند. شما باید زمان مشخصی را به کار خود اختصاص دهید و برای زندگی شخصی و خانوادگی خود نیز زمان لازم را صرف کنید.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.